TÁNCKRITIKUS FÓRUM – FÓRUM KEREKASZTAL – ÖNKÉPZŐKÖR – KRITIKAI NAPOK – KRITIKAI LAPOK
|a résztvevőkkel még nem egyeztetett
TERVEZET
KRITIKUS KLUB
TÁNCKRITIKAI FÓRUM – KEREKASZTAL – ÖNKÉPZŐKÖR – KRITIKAI NAPOK – KRITIKAI LAPOK – TÁNCTÖRTÉNÉSZ FÓRUM
cél
közös gondolkodás a kritika szerepéről
az előadóművészi, színházi szakma
a művészet
a közönség
a szélesebb társadalom
rendszereiben
azzal a nem-titkolt céllal, hogy közép- és hosszútávon komplex változást, javulást idézzen elő a fentiek viszonyában.
tematika
megállapodás eredményeképp, pl.
Van-e előadóművészet kritikai élet Magyarországon, Európában, a világban?
– tények
– szempontok
– okok
Mi az előadóművészetek specifikuma, társadalmi szerepe a többi művészet között?
program
A csoport tagjai két havonta egy délutánt és egy délelőttöt töltenek együtt.
Példa program:
1. nap
kora délután
találkozó a Goli Tánchelyen, tea, kötetlen beszélgetés az előző alkalom óta a tárgyban szerzett élményekről, írások felolvasása, vitája,
késő délután
utazás 2 mikrobusszal egy közösen kiválasztott előadóművészeti esemény megtekintésére,
este színházlátogatás
esetleg találkozás alkotókkal
közös (könnyű?) vacsora
utazás Budapestre vagy
a Pilisszentkereszti Alkotókertbe: vacsora, szállás
2. nap
délelőtt
aki nem ott alszik: utazás egyénileg a Pilisszentkereszti Alkotókertbe
közös reggeli a Pilisszentkereszti Alkotókertben
kerekasztal beszélgetés
- a látott előadásról
- egy kiválasztott témáról
ebéd, távozás
résztvevők
alapítók körének kijelölése
résztvevők jelentkezésének, meghívásának rendje
meghívott előadók, vendégek, házigazdák, akiktől tanulni akarunk
Fuchs Lívia, Nánay István, kritikusok céhe tagok
további gondolatok
a kritikus klub a Gyagilev klub szekciója a többi szekció sorában
szekciók
előadóművészet producerek, menedzserek klubja
jogérvényesítő klub
kritikus klub
tánctörténész klub (ha ez eléggé különbözik a tánckritikus klubtól)