TÁNCKRITIKUS FÓRUM – FÓRUM KEREKASZTAL – ÖNKÉPZŐKÖR – KRITIKAI NAPOK – KRITIKAI LAPOK

a résztvevőkkel még nem egyeztetett
TERVEZET

KRITIKUS KLUB
TÁNCKRITIKAI FÓRUM – KEREKASZTAL – ÖNKÉPZŐKÖR – KRITIKAI NAPOK – KRITIKAI LAPOK – TÁNCTÖRTÉNÉSZ FÓRUM

cél

közös gondolkodás a kritika szerepéről
az előadóművészi, színházi szakma
a művészet
a közönség
a szélesebb társadalom
rendszereiben
azzal a nem-titkolt céllal, hogy közép- és hosszútávon komplex változást, javulást idézzen elő a fentiek viszonyában.

tematika

megállapodás eredményeképp, pl.

Van-e előadóművészet kritikai élet Magyarországon, Európában, a világban?
– tények
– szempontok
– okok

Mi az előadóművészetek specifikuma, társadalmi szerepe a többi művészet között?

program

A csoport tagjai két havonta egy délutánt és egy délelőttöt töltenek együtt.
Példa program:

1. nap

kora délután
találkozó a Goli Tánchelyen, tea, kötetlen beszélgetés az előző alkalom óta a tárgyban szerzett élményekről, írások felolvasása, vitája, 

késő délután
utazás 2 mikrobusszal egy közösen kiválasztott előadóművészeti esemény megtekintésére,

este színházlátogatás
esetleg találkozás alkotókkal
közös (könnyű?) vacsora

utazás Budapestre vagy
a Pilisszentkereszti Alkotókertbe: vacsora, szállás 

2. nap

délelőtt

aki nem ott alszik: utazás egyénileg a Pilisszentkereszti Alkotókertbe
közös reggeli a Pilisszentkereszti Alkotókertben

kerekasztal beszélgetés

  • a látott előadásról
  • egy kiválasztott témáról

ebéd, távozás

résztvevők

alapítók körének kijelölése

résztvevők jelentkezésének, meghívásának rendje

meghívott előadók, vendégek, házigazdák, akiktől tanulni akarunk
Fuchs Lívia, Nánay István, kritikusok céhe tagok

további gondolatok

a kritikus klub a Gyagilev klub szekciója a többi szekció sorában

szekciók

előadóművészet producerek, menedzserek klubja
jogérvényesítő klub
kritikus klub
tánctörténész klub (ha ez eléggé különbözik a tánckritikus klubtól)