Tanári MA 2020/21 – 21/22
AKTUÁLIS
TANÉVZÁRÓ
Kedves Kollégák!
Jó dolog elkezdeni valamit, de ha nem sikerül befejezni, tudjuk mindannyian: az nem az igazi! Remélem sikerült megvédeni védett időnket és sikerül TANÁRI MA kurzusunkat is együtt lezárni.
További inspiráció, hogy
– megbeszéljük "HB módra" a múlt héten a cirkuszban látottakat
– visszaemlékezhetünk, mi mindent csináltunk idén, ki mindenkivel találkoztunk, mi mindent tanultunk, és mi van még hátra
– Kristóf és Gyula idén végez, elmondják, miért lesz érdemes eljönni a diplomamunka védésükre július 5-én vagy 6-án
– mindenki más jövőre végez: elmondom, milyen út vezet a diplomához, ők pedig hozzá teszik személyes tapasztalataikat
– megbeszélhetjük, mire vágytok jövőre, mit tehetünk meg személyesen is, amit e járvány sújtotta tájon idén nem lehetett
– elmondom, kik csatlakoznak hozzánk jövőre, és
– általában válaszolok minden kérdésre, (amire tudok).
Találkozunk (lehetőleg) személyesen az iskolában. (2021. június 9. szerda. 14.30-kor és végzünk amikor befejeztük, de legkésőbb 18.00-kor.
Iván
TOVÁBBI FELADATOK
-Küld be heti munkanaplódat: Heti munkanapló – BKTF Tanári MA – 2020/21 – "Lehet hetente többet illetve többször is feltölteni, de legalább egyet minden héten kedd estig, de legkésőbb szerda délig kell beküldeni"
-Ha még van elmaradásod (munkaterv, vagy összefoglaló), kérlek pótold.
Tájékoztatásul megküldöm teljesítéseinek összefoglalóját: https://docs.google.com/ spreadsheets/d/ 1xit7s1rXIyjP7kD18cgyv8ganzYRR hfpvLY9iyGAkhk/edit?usp= sharing
PROJEKTEK
Pedagógus személyiség fejlesztés
Pedagógus személyiség fejlesztés téma begyűjtő űrlap
Zene projekt
Tárgyalkotó művészetek – esszé, prezentáció projekt
Tárgyalkotó művészetek, esszék tárhelye (docx, pdf, ppt, vagy valamilyen egyéb prezentációs formátumban)
Tárgyalkotó művészetek – 3 esszé téma javaslat
Tárgyalkotó művészetek – 3 esszé téma javaslat válaszok
Tárgyalkotó művészetek, esszék tárhelye (docx, pdf, ppt, vagy valamilyen egyéb prezentációs formátumban)
Cirkuszművészet BA és MA képzési program fejlesztés projekt
BKTF Cirkuszművészet BA szak – Integrált élményközpontú szakmai gyakorlat és elmélet tantárgy vázlat
ALAPADATOK
Tanári MA csoport, áttekintés
1. szemeszter összegzés
2. szemeszter összegzés
HASZNOS LINKEK, TUDNIVALÓK
1. periódus feladatai
Heti munkanapló
Tanári MA munkaterv és összefoglaló
Erasmus tájékoztató
FÓRUM
Indítottam egy egyszerű zártkörű fórumot. Ebbe a – kizárólag csoportunk tagjai számára elérhető – google drive mappába feltöltheted google dokumentumként javaslataidat kezdeményezéseidet, információkat, bármi idevágó szakmai kérdést vagy javaslatot, hírt, ajánlót, linket …
Állítsd be, hogy szerkesztést, kommentelést vagy csak olvasást akarsz engedélyezni nekünk. Ha sürgős, küldj egy linket róla erre az e-mail cím listára.
"Beszélő" fájlnevek segítenek a tájékozódásban: pl. a_Te_neved_tema.
A projektekhez tartozó esszéket, anyagokat továbbra sem ide, hanem a megadott helyekre várjuk.
Ha technikai segítség kell, értesítsd Kristófot izibe. Ha így nem működik kitalálunk mást.
ARCHÍVUM
Pedagógus Személyiség Fejlesztés
Kedves Kollégák!
A Tanári MA programjában van egy ilyen „tanegység“: Pedagógus Személyiség Fejlesztés. Ha valamire, hát erre szükségünk volt/van/lesz!
Lehet, hogy a „központi“ program alkotói sem képzelték, hogy a tanárképzés során – tanári segítséggel – kialakítjuk magunkban a pedagógiai munkára alkalmas személyiséget és a dolog le van tudva … Én biztos nem így gondolom, viszont azt igen, hogy van ezügyben tennivalónk:
Most valahogy úgy látom, hogy ez egy „lifelong learning“ folyamat, magyarul: "jó pap holtig tanul“.
De a holtig tanulás módszereit érdemes tanulni: tudatosabbá de legalább reflektívebbé tenni. Hogy ne ugyanazokat a köröket járjuk, hanem legalább „spirálokat“. Változzunk! És nem is pusztán önérdekből, hanem mert ha mi változunk, kedvet kaphatnak ehhez diákjaink is …
Következő tanegységünk ehhez kíván inspirációt adni.
Az inspiráció egyik fő bázisa, maga a program vezetője: az iskola kiépülésének régi támogatója/partnere, Mérei Zsuzsa pszichológus.
A másik elem persze Te vagy.
(Én meg „szok.szer.": katalizálok.)
Ez a projekt most három fázisú.
1. Az első menet vonatkozásában Zsuzsa kb. ezt javasolta: arról írj
– Milyen tanár szeretnél lenni?
– Gondold át mit vennél át a legjobb tanáraidtól?
– Mi az amihez nincs minta, de szeretnél olyan lenni?
Én ehhez már csak egy határidőt teszek hozzá:
2021. május 7. péntek 22:00
Találkozóink:
Május 12. szerda 15.30 – 18.00
Május 26. szerda 15.30 – 18.00
Reméljük mindannyian személyesen vehetünk már részt. Ha valaki komoly okból nem lehet velünk, teamsen közvetítjük az eseményt.
Találkozunk a Budapest II. Pasaréti út. 36. előtt (a Vasas pályával sréhen szemben) 15:20 és 15:25 között(!) és együtt megyünk be Zsuzsához.
ZENE ESSZÉ
Leadásának határideje: 2021. április 19. hétfő 22.00.
Leadott esszék az alábbi linken megtekinthetőek: https://drive.google.com/drive/folders/1jHuJJ_BuFE7JZ3iFH5wDOdyS0cdAKRcP?usp=sharing
Ezt kell prezentálni (10 maximum 15 percben! ) – várhatólag – április 28-án szerdán. Mivel a védett időben csak 6 előadás meghallgatására van lehetőség, ha az megtelt a pót időpont a csütörtök (29) 14.30
Mielőtt erre irányuló kérdéseket tesztek fel, ismét elmondom:
semmi más kötöttség nincs, mint:
TE, a
TÉMÁD és a
KÖZÖNSÉGED.
KEREKASZTAL, 04.21.
Tánc MA, 14.30-16.00
Kapcsolódva az iskola jövőjének aktuális kérdéseihez, a magyarországi és európai táncos képzési formákról fogjuk megosztani tapasztalatainkat, erről illetve a lehetőségekről, az alternatívákról fogunk beszélgetni.
Három feladat is lesz:
1. összefoglalót írunk a tapasztalatokról Furulyás Dórának, akit érint a kérdés, de – későn szóltam – nem tud jelen lenni ekkor ezen a beszélgetésen
2. kérdéseket fogalmazunk meg Mészáros Máténak, akivel június 2-án találkozunk majd 14.30-tól ugyane tárgyban, hiszen sok tapasztalattal rendelkezik és ezeket kb. 2 éve össze is foglalta egy szakdolgozatban. https://tanc.org.hu/wp/szakdolgozatok-bktf-repertory-of-thesis-bcda/
3. Kristófot, Gyulát kérem esetleg előre vagy ott készítsenek egy whiteboard csoportosítást, térképet, melyet majd fejlesztünk, javítgatunk.
A beszélgetést hibrid formában szervezzük, az előkészítés érdekében jelezd választásodat.
András jelezte, hogy kivételesen nem, vagy csak részben tud résztvenni.
Tomit elhívtam és rá is ér, velünk lesz.
Értesítem a „cirkusz-szekciót“ is szerintem nagyon tanulságos lehet nekik is.
Velük 16.30-18.00 mindenképp találkozunk.
Cirkusz MA, 16.30-18.00
Kipróbáljuk a hibrid részvételt. Aki tud és akar személyesen a BKTF-en a "babzsákos" teremben, aki nem teamsen.
Téma: az idei tanév hátralevő feladatai, a jövő évi szakdolgozatírás tartalmi kérdései
Március 31 – Zene esszé, Mizsei Zoltán közreműködésével: 3 téma leadása, 1 téma kiválasztása (cím, alcím, leírás egy bekezdésben)
Március 10, 17 és 24 szerda 16.30-18.00 – pedagógiai projekt: kérünk téged e-mailben küld el a bktf.tanari.ma.2020@gmail.com címre pedagógiai projekted rövid összegzését. Milyen eszközökkel, és stratégiák mentén: kinek mit tanítasz, kitől mit tanulsz?
Február 17 és 24 szerda 14.30 – 18.00 – tárgyalkotó művészetek prezentációk, crikuszművészet BA – tantárgy fejlesztés
Február 10. szerda 16.30 – 18.00 – tárgyalkotó esszé kezdemények cirkusz BA tantárgy program
Február 3. szerda – A rossz iskola
BKTF Cirkuszművészet BA szak – Integrált élményközpontú szakmai gyakorlat és elmélet tantárgy vázlat – február 7 körüli, meghaladott verzió
"Sorolj fel", Cirkuszi zsánerek
"Sorolj fel", Táncok
Kerekasztal beszélgetések
1. szemeszter megbeszélés
Az oldal fejlesztés alatt áll. Ha bárhol hibát észlelsz, kérlek azt e-mail-ben jelezd!
TANÉVZÁRÓ
Kedves Kollégák!
Jó dolog elkezdeni valamit, de ha nem sikerül befejezni, tudjuk mindannyian: az nem az igazi! Remélem sikerült megvédeni védett időnket és sikerül TANÁRI MA kurzusunkat is együtt lezárni.
További inspiráció, hogy
– megbeszéljük "HB módra" a múlt héten a cirkuszban látottakat
– visszaemlékezhetünk, mi mindent csináltunk idén, ki mindenkivel találkoztunk, mi mindent tanultunk, és mi van még hátra
– Kristóf és Gyula idén végez, elmondják, miért lesz érdemes eljönni a diplomamunka védésükre július 5-én vagy 6-án
– mindenki más jövőre végez: elmondom, milyen út vezet a diplomához, ők pedig hozzá teszik személyes tapasztalataikat
– megbeszélhetjük, mire vágytok jövőre, mit tehetünk meg személyesen is, amit e járvány sújtotta tájon idén nem lehetett
– elmondom, kik csatlakoznak hozzánk jövőre, és
– általában válaszolok minden kérdésre, (amire tudok).
Találkozunk (lehetőleg) személyesen az iskolában. (2021. június 9. szerda. 14.30-kor és végzünk amikor befejeztük, de legkésőbb 18.00-kor.
Iván
TOVÁBBI FELADATOK
-Küld be heti munkanaplódat: Heti munkanapló – BKTF Tanári MA – 2020/21 – "Lehet hetente többet illetve többször is feltölteni, de legalább egyet minden héten kedd estig, de legkésőbb szerda délig kell beküldeni"
-Ha még van elmaradásod (munkaterv, vagy összefoglaló), kérlek pótold.
Tájékoztatásul megküldöm teljesítéseinek összefoglalóját: https://docs.google.com/
PROJEKTEK
Pedagógus személyiség fejlesztés
Pedagógus személyiség fejlesztés téma begyűjtő űrlap
Zene projekt
Tárgyalkotó művészetek – esszé, prezentáció projekt
Tárgyalkotó művészetek, esszék tárhelye (docx, pdf, ppt, vagy valamilyen egyéb prezentációs formátumban)
Tárgyalkotó művészetek – 3 esszé téma javaslat
Tárgyalkotó művészetek – 3 esszé téma javaslat válaszok
Tárgyalkotó művészetek, esszék tárhelye (docx, pdf, ppt, vagy valamilyen egyéb prezentációs formátumban)
Cirkuszművészet BA és MA képzési program fejlesztés projekt
BKTF Cirkuszművészet BA szak – Integrált élményközpontú szakmai gyakorlat és elmélet tantárgy vázlat
ALAPADATOK
Tanári MA csoport, áttekintés
1. szemeszter összegzés
2. szemeszter összegzés
HASZNOS LINKEK, TUDNIVALÓK
1. periódus feladatai
Heti munkanapló
Tanári MA munkaterv és összefoglaló
Erasmus tájékoztató
FÓRUM
Indítottam egy egyszerű zártkörű fórumot. Ebbe a – kizárólag csoportunk tagjai számára elérhető – google drive mappába feltöltheted google dokumentumként javaslataidat kezdeményezéseidet, információkat, bármi idevágó szakmai kérdést vagy javaslatot, hírt, ajánlót, linket …
Állítsd be, hogy szerkesztést, kommentelést vagy csak olvasást akarsz engedélyezni nekünk. Ha sürgős, küldj egy linket róla erre az e-mail cím listára.
"Beszélő" fájlnevek segítenek a tájékozódásban: pl. a_Te_neved_tema.
A projektekhez tartozó esszéket, anyagokat továbbra sem ide, hanem a megadott helyekre várjuk.
Ha technikai segítség kell, értesítsd Kristófot izibe. Ha így nem működik kitalálunk mást.
ARCHÍVUM
Pedagógus Személyiség Fejlesztés
Kedves Kollégák!
A Tanári MA programjában van egy ilyen „tanegység“: Pedagógus Személyiség Fejlesztés. Ha valamire, hát erre szükségünk volt/van/lesz!
Lehet, hogy a „központi“ program alkotói sem képzelték, hogy a tanárképzés során – tanári segítséggel – kialakítjuk magunkban a pedagógiai munkára alkalmas személyiséget és a dolog le van tudva … Én biztos nem így gondolom, viszont azt igen, hogy van ezügyben tennivalónk:
Most valahogy úgy látom, hogy ez egy „lifelong learning“ folyamat, magyarul: "jó pap holtig tanul“.
De a holtig tanulás módszereit érdemes tanulni: tudatosabbá de legalább reflektívebbé tenni. Hogy ne ugyanazokat a köröket járjuk, hanem legalább „spirálokat“. Változzunk! És nem is pusztán önérdekből, hanem mert ha mi változunk, kedvet kaphatnak ehhez diákjaink is …
Következő tanegységünk ehhez kíván inspirációt adni.
Az inspiráció egyik fő bázisa, maga a program vezetője: az iskola kiépülésének régi támogatója/partnere, Mérei Zsuzsa pszichológus.
A másik elem persze Te vagy.
(Én meg „szok.szer.": katalizálok.)
Ez a projekt most három fázisú.
1. Az első menet vonatkozásában Zsuzsa kb. ezt javasolta: arról írj
– Milyen tanár szeretnél lenni?
– Gondold át mit vennél át a legjobb tanáraidtól?
– Mi az amihez nincs minta, de szeretnél olyan lenni?
Én ehhez már csak egy határidőt teszek hozzá:
2021. május 7. péntek 22:00
Találkozóink:
Május 12. szerda 15.30 – 18.00
Május 26. szerda 15.30 – 18.00
Reméljük mindannyian személyesen vehetünk már részt. Ha valaki komoly okból nem lehet velünk, teamsen közvetítjük az eseményt.
Találkozunk a Budapest II. Pasaréti út. 36. előtt (a Vasas pályával sréhen szemben) 15:20 és 15:25 között(!) és együtt megyünk be Zsuzsához.
ZENE ESSZÉ
Leadásának határideje: 2021. április 19. hétfő 22.00.
Leadott esszék az alábbi linken megtekinthetőek: https://drive.google.com/drive/folders/1jHuJJ_BuFE7JZ3iFH5wDOdyS0cdAKRcP?usp=sharing
Ezt kell prezentálni (10 maximum 15 percben! ) – várhatólag – április 28-án szerdán. Mivel a védett időben csak 6 előadás meghallgatására van lehetőség, ha az megtelt a pót időpont a csütörtök (29) 14.30
Mielőtt erre irányuló kérdéseket tesztek fel, ismét elmondom:
semmi más kötöttség nincs, mint:
TE, a
TÉMÁD és a
KÖZÖNSÉGED.
KEREKASZTAL, 04.21.
Tánc MA, 14.30-16.00
Kapcsolódva az iskola jövőjének aktuális kérdéseihez, a magyarországi és európai táncos képzési formákról fogjuk megosztani tapasztalatainkat, erről illetve a lehetőségekről, az alternatívákról fogunk beszélgetni.
Három feladat is lesz:
1. összefoglalót írunk a tapasztalatokról Furulyás Dórának, akit érint a kérdés, de – későn szóltam – nem tud jelen lenni ekkor ezen a beszélgetésen
2. kérdéseket fogalmazunk meg Mészáros Máténak, akivel június 2-án találkozunk majd 14.30-tól ugyane tárgyban, hiszen sok tapasztalattal rendelkezik és ezeket kb. 2 éve össze is foglalta egy szakdolgozatban. https://tanc.org.hu/wp/szakdolgozatok-bktf-repertory-of-thesis-bcda/
3. Kristófot, Gyulát kérem esetleg előre vagy ott készítsenek egy whiteboard csoportosítást, térképet, melyet majd fejlesztünk, javítgatunk.
A beszélgetést hibrid formában szervezzük, az előkészítés érdekében jelezd választásodat.
András jelezte, hogy kivételesen nem, vagy csak részben tud résztvenni.
Tomit elhívtam és rá is ér, velünk lesz.
Értesítem a „cirkusz-szekciót“ is szerintem nagyon tanulságos lehet nekik is.
Velük 16.30-18.00 mindenképp találkozunk.
Cirkusz MA, 16.30-18.00
Kipróbáljuk a hibrid részvételt. Aki tud és akar személyesen a BKTF-en a "babzsákos" teremben, aki nem teamsen.
Téma: az idei tanév hátralevő feladatai, a jövő évi szakdolgozatírás tartalmi kérdései
Március 31 – Zene esszé, Mizsei Zoltán közreműködésével: 3 téma leadása, 1 téma kiválasztása (cím, alcím, leírás egy bekezdésben)
Március 10, 17 és 24 szerda 16.30-18.00 – pedagógiai projekt: kérünk téged e-mailben küld el a bktf.tanari.ma.2020@gmail.com címre pedagógiai projekted rövid összegzését. Milyen eszközökkel, és stratégiák mentén: kinek mit tanítasz, kitől mit tanulsz?
Február 17 és 24 szerda 14.30 – 18.00 – tárgyalkotó művészetek prezentációk, crikuszművészet BA – tantárgy fejlesztés
Február 10. szerda 16.30 – 18.00 – tárgyalkotó esszé kezdemények cirkusz BA tantárgy program
Február 3. szerda – A rossz iskola
BKTF Cirkuszművészet BA szak – Integrált élményközpontú szakmai gyakorlat és elmélet tantárgy vázlat – február 7 körüli, meghaladott verzió
"Sorolj fel", Cirkuszi zsánerek
"Sorolj fel", Táncok
Kerekasztal beszélgetések
1. szemeszter megbeszélés