Mozgás Alapú Előadóművészetek Pedagógiája (MAP) – kerekasztal – TERVEZET VOLT ÉS MARADT
TERVEZET VOLT ÉS MARADT!
A kortárstánc művész és a kortárstánc pedagógus képzés hatékonyan képes integrálni a tánctradíció értékes elemeit.
A cirkuszművész és a cirkuszművészet pedagógus képzés, ezen belül elsősorban a talaj-, függő- és ugró-akrobatika, valamint az egyensúly, és az eszköz manipuláció terén a tradíció ápolása és az innováció egyensúlyában, szinergiában működik a kortárstánc képzéssel. Az előadóművészek és előadóművészet pedagógusok organikus fejlesztése a fizikális, a személyiségbeli, a szakmai, és a társadalmi kompetenciák harmonikus fejlesztését célozza.
A Mozgás Alapú Előadóművészetek Pedagógiája (MAP) – kerekasztal
célja a pedagógiai eszköztár fejlesztése, a keresztféléves indítással tervezett két pedagógus MA szak előkészítése, szellemi gazdagítása. Most elsősorban az egészségtudományok, a mozgásfejlesztés (motor learning), a humánetológia, a tanulási stratégiák tapasztalati tanulmányozása és gyakorlatorientált fejlesztése terén kezdjük a munkát. A kerekasztal szerves része a főiskola által végzett és szervezett tapasztalati alapú tudományos (experiential studies) munkának. Az e kontextusban indítványozott pedagógiai műhely, kerekasztal összetétele és tematikája inter-és transzdiszciplináris megközelítést valósít meg.
célja a pedagógiai eszköztár fejlesztése, a keresztféléves indítással tervezett két pedagógus MA szak előkészítése, szellemi gazdagítása. Most elsősorban az egészségtudományok, a mozgásfejlesztés (motor learning), a humánetológia, a tanulási stratégiák tapasztalati tanulmányozása és gyakorlatorientált fejlesztése terén kezdjük a munkát. A kerekasztal szerves része a főiskola által végzett és szervezett tapasztalati alapú tudományos (experiential studies) munkának. Az e kontextusban indítványozott pedagógiai műhely, kerekasztal összetétele és tematikája inter-és transzdiszciplináris megközelítést valósít meg.
Tematika és módszer
a meghívottak által kezdeményezett témák megbeszélése, pontosítása és elfogadása alapján alakul ki az első összejövetelen.
A maximum háromórás kerekasztal összejövetelek 30-60 perces referátumok és 20-30 perces korreferátumok után kapkodásmentes büfé szünettel majd tematikus kerekasztal vitával folytatódnak, végül beszélgetéssel zárulnak.
A meghívottak
első körét én választottam ki és két tag indoklása és ajánlása alapján szükség és lehetőség szerint rendszeresen vagy alkalmi jelleggel, konszenzussal bővíthető. A BKTF-fel hallgatói vagy munkaviszonyban nem álló résztvevők térítésben részesülnek.
Készítettem egy űrlapot – név | releváns szakterület | végzettség | jelenlegi státusz – kategóriákkal, mivel még csak nagyon hiányosan és pontatlanul tudtam elkészíteni az alábbi felsorolást. Kérem e kérdőív feltöltésével pontosítsátok kezdeményezésemet
- dr. Mező Ferenc – oktatáspszichológia…
- dr. Mező Katalin – művelődési és felnőttképzési menedzser…
- dr. Toman József – orvos… | | a válogatott kereteket ellátó orvos team vezetője
- Hatala Boglárka – gyógytorna… … PhD képzés
- Simon István – klasszikus balett magántáncos | MTE balettművész, Drezdai Egyetem? gazdasági… szak MA, PhD képzés
- Bakó Tamás – kortárs-, kontakttánc | BKTF kortárstánc BA I. évfolyam évfolyamvezető
- Furulyás Dóra – kortárstáncos, kortárstánc pedagógus | BKTF kortárstánc BA, kortárstánc pedagógia MA II. tanév | BKTF kortárstánc BA I. évfolyam évfolyamvezető team tag
- Várnagy Kristóf – klasszikus balett, kortárstánc, függő akrobatika | MTE balettművész, BKTF kortárstánc pedagógia MA | BKTF kortárstánc BA I. évfolyam évfolyamvezető team tag
- Péter Petra – kortárstánc kutatás, képzés | végzettség | BKTF szakdolgozat, Erasmus program, pályázat, akkreditáció, archívum, stratégia
- Reidl Kamilla – tánc pedagógia, fejlesztő pedagógia, iskola vezetés… | BKTF rektorhelyettes
- dr. Angelus Iván – előadóművészet és előadóművészet pedagógia innovációja | ELTE PPK neveléstudományi PhD, BKTF kortárstánc MA, ELTE BTK bölcsész diploma | BKTF alapító/rektor, MAP szervező, moderátor
A fő cél saját épülésünk, de az elhangzottak megfelelő szerkesztés és mérlegelés után online publikációra kerül(het)nek.
idő, hely
Az első kerekasztal alkalmával illetve azelőtt véglegesítendő tervek szerint a kerekasztal havi rendszerességgel ül össze általában személyes – de legalább online – részvétellel, általában a a BKTF székhelyén vagy másutt. A 2022/23 tanévben az összejöveteleket minden hónap utolsó szerdáján 15.00 – 18.00 tervezem az alábbiak szerint.
Az első kerekasztal alkalmával illetve azelőtt véglegesítendő tervek szerint a kerekasztal havi rendszerességgel ül össze általában személyes – de legalább online – részvétellel, általában a a BKTF székhelyén vagy másutt. A 2022/23 tanévben az összejöveteleket minden hónap utolsó szerdáján 15.00 – 18.00 tervezem az alábbiak szerint.
2022.
szeptember 28.
október 26.
október 26.
november 30.
december 21.
2023.
január 25.
február 22.
március 29.
április 26.
május 24.
június 28.
A program finomhangolása az első összejövetelen az addig elhangzó módosító javaslatok konszenzussal történő módosításával történik.
Remélem elfogadod meghívásomat!
Kelt Kopanyicán, 2022. augusztus 14-én
Angelus Iván
MAP kezdeményező, moderátor
