Érdemjegyek – “használati utasítás”
|under construction – még
Kedves tanártársunk!
A BKTF-en minden életszerű időszak – periódus, workshop, bemutató, szemeszter, tanév, a tanulmányok megszakítása, sikeres befejezése… – után a szöveges visszajelzés után – , illetve mellett – érdemjeggyel is értékeljük a diákok munkáját. Az értékelés az adott munka, munkacsoport vezetőjének a feladata – egy BA évfolyam tagjainak esetében ez az évfolyamvezető – jelenleg Bakó Tamás – feladata. Az iskola szellemének és szabályzatainak megfelelően időben kikéri/megismeri minden érintett – diákok, diáktársak, tanárok, mentorok, tanulmányi munkatársak – véleményét, javaslatát, majd ezeket beépítve dönt.
Ötfokozatú skálán
- 5 – kitűnő
- 4 – jó
- 3 – közepes
- 2 – megfelelő
- 1 – elégtelen
osztályzunk három nagy ismeretkört :
- Integrált élményközpontú tánc gyakorlat és elmélet – minden, ami táncanyag és kapcsolódó információ
- Kreativitás – minden, ami az előbbiek felhasználása
- Társadalmi kompetenciák – minden, ami a fentiek kontextusa, elő- és háttere, értelme, célja
Jó munkát! Ha kérdésed van írj.
Most megpróbáljuk így, ha kell, majd legközelebbre továbbfejlesztjük.
Bakó Tamás – évfolyamvezetővel és
Furulyás Dóra – évfolyamvezető-társsal
egyeztetve
Angelus Iván
Kortárstánc alapszakfelelős
további infó
A tanulmányok három éve alatt a szóbeli és írásbeli értékelés, támogatás elsősorban pedagógiai, fejlesztő, elemző, támogató, önismeret fejlesztő, érték orientációs célú.
A tanulmányok befejezésekor kapott értékelés a Kimeneti Követelményekhez képest elért szintet mutatja.
A – mostani – időszakos számjegyes értékelés a kettő között van, közelebb az “objektív”, időarányos, a külső viszonyításhoz.
Használj 10 fokozatú, %-os, vagy bármilyen életszerű skálát és konvertáld 5 fokozatúra.
Az űrlap diákonként kérdez rá javaslatodra. Arra adj osztályzatot, amiről tudsz véleményt formálni: csak az egyik, kettő, mindhárom ismeretkörre vagy egyikre sem.
Hagytunk helyet esetleges megjegyzéseidnek is.
Osztályzatod – hacsak kifejezetten nem kéred az ellenkezőjét – az érintettek körében nyilvános lesz, de fő célja, Tamás jó döntésének segítése.
Saját magadhoz légy következetes, Tamás feladata hogy ezeket, az akár nehezen összeegyeztethető rendszereket megértse és összefésülje.
Integrált élményközpontú gyakorlat és elmélet
Az érdemjegy reflektál a diák tanulási-fizikális-technikai képességeire, haladási tempójára, fejlődésére, mennyire képes befogadni és használni a kapott információt.
Szempontok:
- hogyan és milyen mértékben tudja elsajátítani és alkalmazni az adott óra/technika anyagát?
- mennyire érti az adott formanyelv sajátosságait?
- látszik-e fejlődés és elmozdulás a technikai fejlődés és a fizikális elmozdulás terén?
- teljesítménye mennyire kiegyenlített?
- a befogadás-megértés-feldolgozás folyamatai
- milyen a kommunikációja diáktársakkal, pedagógussal?
- felkészülten érkezik az órára?
Kreativitás: ez tartalmazza azokat a tevékenységeket, amelyeknek hangsúlyos eleme, vagy konkrét fókusza a kreativitás, továbbá a diákok önálló kreatív és kutatási munkáit, valamint az előadások kapcsán az alkotói folyamatban és bemutatón nyújtott teljesítményt.
Az érdemjegy reflektál a kreatív munka kapcsán felmerülő módszerek, fogalmak, szerepkörök megismerésére, alkalmazására.
Szempontok:
- hol tart a kreatív én felismerésében?
- mennyire jellemző az alternatív gondolkodás?
- milyen a problémamegoldó képessége?
- az előadói és alkotói képességek jelenléte
- az alkotói folyamatok és szerepkörök minősége
Társadalmi kompetenciák: ez tartalmazza azokat a szociális, kooperációs és kommunikációs készségeket, amelyek segítenek eligazodni és sikeressé válni az iskola tanulmányi és közösségi tereiben, valamint elősegítik a művésszé válás beilleszkedési folyamatait és a majdani művészi pálya társadalmi integrációját.
Az érdemjegy arra reflektál, hogy a diák milyen szociális képességekkel bír az iskolai, pedagógiai és csoportdinamikai folyamatokban. Milyen mértékben képes eligazodni ezekben a viszonyokban, tudja e használni az iskola keretrendszereit.
Szempontok lehetnek:
- kommunikáció a különböző szerepkörökben, az egyén és közösség színtereiben
- kommunikációs protokoll
- kooperációs képességek az órákon és más az iskolához kötődő feladatkörökben, kommunikációban
- diáktársakhoz és pedagógusokhoz való kapcsolat minősége
- reflektivitás
- önállóság
- felelősségvállalás
Bakó Tamás – évfolyamvezető
Furulyás Dóra – évfolyamvezető-társ